Eerste indrukken - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Mariella Giljam - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Mariella Giljam - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Mariëlla

Blijf op de hoogte en volg Mariella

04 April 2012 | Spanje, Málaga

Zondag 1 april
Het avontuur is begonnen! Daar ben ik dan in Spanje. In Málaga om precies te zijn. Zondag vertrokken uit Nederland. Zoals verwacht ging alles in Nederland voorspoedig en het drama begon in Spanje. Op het vliegveld gelukkig wel snel mijn koffer gevonden. Nu de bus nog.. Uiteindelijk een andere bus genomen dan op het papier stond, deze ging ook naar het centrum. Helaas moest ik hier overstappen en die bus kon ik niet vinden, dus maar een taxi genomen. Was ook maar 7 euro.
Op school aangekomen kregen we wat uitleg en kon ik het adres en de sleutel van mijn appartement ophalen. Prima.. uitleg gevraagd hoe ik daar moest komen en plattegrondje mee. Wat een drama.. Met een koffer van 19,1 kg de bergen op en af, hoewel mijn appartement heel dichtbij is. Uiteindelijk toch mijn appartement gevonden. Het is erg mooi en luxe en het uitzicht is fantastisch. Daar kan het uitzicht vanuit mijn oude kamer in Amsterdam niet aan tippen! Mijn kamer hier is vrij groot en minimalistisch ingericht, precies waar ik van hou.

Maandag 2 april
Om half 9 werd ik op school verwacht om een test te maken. Iedereen moet deze test maken, ook de echte beginners. Als je niets wist mocht je alleen je naam opschrijven. Ik had wat dingetjes ingevuld, maar er klopte niet veel van maar ik heb de kennis wel. Uiteindelijk ben ik dan ook in de groep A1-2 ingedeeld (beginner met voorkennis). Na de test kregen we een rondleiding door de school en daarna een tour door Málaga per bus. Midden in stad uitgestapt en gaan lopen met een docent. In de middag nog 2 uurtjes les en toen vrij. 's Avonds een welkomstdrankje en paella op school en dat was alweer mijn eerste dag.

Dinsdag 3 april
Vanaf half 9 tot half 1 les. Daarna de stad in geweest met Mariska, Madelon en Emilie. Primark bezocht en geluncht. Ik had patatas bravas, zo lekker. 's Avonds huiswerk gemaakt en vroeg naar bed.

Woensdag 4 april
Ook weer van half 9 tot half 1 les. Daarna boodschapjes gedaan. Vanwege Semana Santa (goede week, week voor Pasen) zijn de winkels morgen en vrijdag gesloten. Dus vandaag veel boodschappen gedaan. Ook hebben Madelon, Emilie en ik vandaag informatie opgevraagd over het weekend naar Marokko. Ik wil zelf heel graag naar Ronda, Sevilla en Granada. Helaas worden deze excursies niet georganiseerd wanneer ik hier zit, dus ga ik zelf met de anderen naar Ronda. De andere meiden willen erg graag naar Marokko en omdat het mij gezellig en interessant lijkt ga ik ook mee. Dit gaat volgend weekend plaats vinden. Vrijdagmiddag om 15:00 vertrekken we met de bus naar Algeciras en vanuit daar gaan we met de boot. Zondagavond komen we weer terug. Alles is inclusief (behalve drankjes) en dat voor 190 euro. Ik denk dat het echt een ervaring is en ook leuk dat we met een gezellig groepje gaan. Vanmiddag nog een drankje gedaan bij het strand en daarna thuis gekookt en geskypt met mama. En nu typ ik dit stukje tekst van de afgelopen dagen. Vanavond ook nog skypen met Paul en daarna slapen. Iedereen gaat vanavond stappen, omdat er morgen en vrijdag geen les is (vanwege Semana Santa). Ik heb zelf wel les, omdat er 4 van de 6 uit mijn klas maar 2 weken blijven. Zij mochten kiezen of zij wel les wilden op donderdag en omdat Emilie en ik anders achter blijven hebben wij ook gewoon les. Ben ik eigenlijk wel blij om, omdat ik hier ook maar 3 weken zit.

Morgenmiddag gaan we naar processies kijken. Ik ben hier erg benieuwd naar. Het moet heel bijzonder zijn en ook fotowaardig. ’s Avonds gaan we gezellig stappen.

Tot snel!

Liefs,

Mariëlla

  • 04 April 2012 - 19:31

    Mama:

    Leuk verslag, geniet er van, we zijn trots op je.

  • 05 April 2012 - 09:39

    Angelique:

    Hoi Mariëlla, wat super tof dat je dit bent gaan doen! Heel veel plezier in het mooi Spanje! Groetjes x Angelique

  • 06 April 2012 - 20:51

    Marian:

    Mariella, que maravilla ! La Semana Santa en España con las processiones !! Soy gelosa!
    Que lo pases bien! la proxima vez mejor llevarte una mochila in vez de una maleta !
    Un beso de mi parte para ti y todos los Españolos guapos !!! Tu tienes a Paul y no puedes mirar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Taalreis Malaga

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2012

The end..

23 April 2012

Het grote avontuur

16 April 2012

La fin de semana pasado

12 April 2012

Hola Marruecos

06 April 2012

Goede Vrijdag
Mariella

Actief sinds 23 Maart 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 5969

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 28 April 2012

Taalreis Malaga

Landen bezocht: